Normalna czcionka Powi阫szona czcionka Du縜 czcionka Wysoki kontrast

O Szkole

                         

                           

„Szko艂a ” skierowana jest do Rodzic贸w i Wychowawc贸w, kt贸rzy chc膮 lepiej zrozumie膰 dziecko, zapobiega膰 trudno艣ciom, radzi膰 sobie z problemami wychowawczymi, cieszy膰 si臋 rodzicielstwem i w艂asn膮 kompetencj膮. Uczy  budowania relacji w duchu podmiotowo艣ci i dialogu.

Rozpoczynamy kursem podstawowym:

Cz臋艣膰 I  „Jak m贸wi膰, 偶eby dzieci nas s艂ucha艂y, jak s艂ucha膰, 偶eby dzieci do nas m贸wi艂y”  

Tematyka zaj臋膰 obejmuje:

  • pog艂臋bienie zrozumienia dziecka, jego uczu膰, zachowania i potrzeb;
  • rozwijanie samodzielno艣ci i odpowiedzialno艣ci;
  • motywowanie do wsp贸艂dzia艂ania z rodzicami i r贸wie艣nikami;
  • problematyk臋 kar i nagr贸d jako element贸w oddzia艂ywania wychowawczego;
  • uczenie si臋 formu艂owania  skutecznej pochwa艂y ujawniaj膮cej  pozytywny  potencja艂 dziecka i buduj膮cy realn膮 samoocen臋;
  • konstruktywne rozwi膮zywanie konflikt贸w;
  • nabywanie umiej臋tno艣ci otwartego porozumiewania si臋 w rodzinie;
  • przygl膮danie si臋 w艂asnym  potrzebom i stawianym sobie celom zwi膮zanym z rodzicielstwem.

Szko艂a odchodzi od tradycyjnych form wyk艂adu czy  doradzania przez specjalist贸w. Zaj臋cia maj膮 charakter warsztatowy uzupe艂niony o kr贸tkie wyk艂ady dotycz膮ce prawid艂owo艣ci rozwojowych dziecka.

Rodzice trenuj膮 umiej臋tno艣ci uczestnicz膮c aktywnie w 膰wiczeniach, scenkach, dyskusjach, wymianie informacji i do艣wiadcze艅. Dziel膮 si臋 sukcesami ale te偶 trudno艣ciami w realizacji naszych propozycji.

Po zako艅czeniu uczestnicy dysponuj膮 konkretnymi umiej臋tno艣ciami, co owocuje wzrostem kompetencji wychowawczych. Poniewa偶 s膮 one nowe, cz臋sto r贸偶ne od dotychczasowych do艣wiadcze艅 i praktyki, wielu Rodzic贸w i Nauczycieli chce je utrwala膰 i poszerza膰 na kolejnych kursach.

        Cz臋艣膰 II „Rodze艅stwo bez rywalizacji”

Kurs ten jest poszerzeniem tematyki o relacje mi臋dzy dzie膰mi w rodzinie.

Opieraj膮c si臋 na przekazanych uczestnikom w cz臋艣ci I umiej臋tno艣ciach rozwija je i pog艂臋bia. Dostarcza te偶 niezb臋dnej wiedzy o dzieci臋cych wzajemnych relacjach, pozwala skonfrontowa膰 si臋 z potrzebami dzieci w tym zakresie, przygl膮dn膮膰 si臋 艣rodowisku jakie tworzy rodze艅stwo, p艂yn膮cymi st膮d korzy艣ciami ale te偶 zagro偶eniami. Rodzice obserwuj膮c swoje dzieci  i odwo艂uj膮c si臋 do w艂asnych do艣wiadcze艅 z rodze艅stwem lub jego brakiem odkrywaj膮 wa偶ne prawid艂owo艣ci, inaczej, szerzej dostrzegaj膮 w艂asn膮 rol臋 w wychowaniu rodze艅stwa, ucz膮 si臋 traktowa膰 dzieci sprawiedliwie, wymaga膰 na miar臋 mo偶liwo艣ci i potrzeb, tw贸rczo rozwi膮zywa膰 konflikty mi臋dzy dzie膰mi, zapobiega膰 przynajmniej niekt贸rym z nich, a przede wszystkim cieszy膰 si臋 rodzin膮.

     Cz臋艣膰 III  „Nastolatek”

Cz臋艣膰 III skierowana jest do Rodzic贸w i Wychowawc贸w nastolatk贸w, kt贸rzy uko艅czyli kurs podstawowy.

Przygl膮damy si臋 rozwojowi nastolatka, jego potrzebom wynikaj膮cym z tego prze艂omowego okresu kszta艂towania si臋 w艂asnej to偶samo艣ci m艂odego cz艂owieka i roli jak膮 mog膮 spe艂ni膰 doro艣li w tym trudnym dla obu stron okresie. Umiej臋tno艣ci i wiedza zdobyte podczas warsztat贸w sprzyjaj膮 wspieraniu dziecka bez ograniczania jego samodzielno艣ci, budowaniu wzajemnego zaufania, rozwijaniu  poczucia odpowiedzialno艣ci nastolatka za siebie i innych i utrzymaniu z nim satysfakcjonuj膮cej relacji tak偶e w przysz艂o艣ci.



Powr贸t