Normalna czcionka Powi阫szona czcionka Du縜 czcionka Wysoki kontrast

04-07-2015

„KONSTRUKTYWNA KONFRONTACJA” DLA NAUCZYCIELI NIEMIECKICH SZK脫艁

W dniu 16.06.2015 r., w ramach podsumowania projektu Comeniu Regio , niemieccy partnerzy Projektu zorganizowali mi臋dzynarodow膮 konferencj臋 dla nauczycieli, kierownictwa plac贸wek o艣wiatowych z Nadrenii – Palatynatu oraz tamtejszych w艂adz, kt贸ra聽odby艂a si臋 w miejscowo艣ci Pellenz w Nadrenii – Palatynacie. Do udzia艂u w tym edukacyjnym przedsi臋wzi臋ciu zosta艂y zaproszone Anna Kuranda-Korczy艅ska (Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna) i Ma艂gorzata Wo藕niak (Liceum Og贸lnokszta艂c膮ce w Wieliczce).



Konferencja sk艂ada艂a si臋 z dw贸ch cz臋艣ci. W cz臋艣ci pierwszej dokonano kr贸tkiego podsumowania dwuletniej dzia艂alno艣ci. Wypowiadali si臋 tu przedstawiciele instytucji uczestnicz膮cych w projekcie (ADD Koblenz, IGS Pellenz in Plaid, Krajowy Instytut Pedagogiczny) a tak偶e inni zaproszeni go艣cie. Koordynator Projektu, pani Betina Munch – Rosenthal, przedstawi艂a ko艅cowe wnioski wsp贸艂pracy i zaprezentowa艂a wypracowane przyk艂ady zapobiegania konfliktom w szkole oraz ich rozwi膮zywania. Podkre艣li艂a, 偶e wsp贸lne dzia艂ania partner贸w projektu osi膮gn臋艂y efekt synergii. Ma nadziej臋, 偶e efekty tej pracy b臋d膮 wprowadzone w szko艂ach w Nadrenii – Palatynacie i b臋d膮 s艂u偶y膰 rozwojowi szk贸艂, wspieraniu nauczycieli i kierownictwa w聽rozwi膮zywaniu konflikt贸w. Nast臋pnie prof. dr Rainer Dollase, specjalny go艣膰 spotkania - znany i ceniony psycholog, pracownik naukowy i wyk艂adowca na Wydziale Psychologii Uniwersytetu w Bieleferd - poprowadzi艂 wyk艂ad na temat: „Dlaczego tak trudno a zarazem 艂atwo zapobiega膰 istniej膮cej przemocy”. W drugiej cz臋艣ci konferencji odby艂y si臋 warsztaty szkoleniowe. Uczestnicy konferencji mieli mo偶liwo艣膰 wyboru jednego z sze艣ciu temat贸w, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i potrzebami. Grupa I „Jaki wp艂yw na zdrowie nauczycieli i zarz膮dzanie konfliktem ma kierownictwo szko艂y” – prof. dr Rainer Dollase. Grupa II „Wsp贸艂praca pracownika socjalnego szko艂y z policj膮 w zapobieganiu przemocy” – Lisa Wagner, IGS Pellenz. Grupa III „Wewn膮trzszkolna profilaktyka” , Martina Backmann, Martin Becker, IGS聽Pellenz. Grupa IV „Samodzia艂anie i zdrowie nauczyciela” – Rebecca Baumanns, dr Katja Waligora, Krajowy Instytut Pedagogiczny. Grupa V „Konstruktywna konfrontacja” – Anna Kuranda – Korczy艅ska, Ma艂gorzata聽Wo藕niak. Grupa VI „Pedagogika konfrontacyjna” – Werner Schneider, ADD. Warsztaty prowadzone przez Specjalist贸w z Wieliczki - dla 16 osobowej grupy niemieckich nauczycieli, cieszy艂y si臋 du偶ym zainteresowaniem. Ich uczestnicy byli otwarci na nowe metody radzenia sobie z聽prowokacyjnymi zachowaniami uczni贸w, zadawali wiele pyta艅 dotycz膮cych praktycznego zastosowania tej聽metody w聽konkretnej sytuacji szkolnej. Udzia艂 w konferencji, a zw艂aszcza prowadzone warsztaty by艂y dla obu Pa艅 cennym, osobistym i zawodowym do艣wiadczeniem. Da艂y szans臋 podzielenia si臋 swoj膮 wiedz膮 i do艣wiadczeniem z nauczycielami niemieckich szk贸艂, a pozytywne opinie zebrane po zako艅czeniu warsztat贸w utwierdzaj膮 w przekonaniu, 偶e dobrze zorganizowane wsparcie nauczycieli jest potrzebne i pomocne w r贸偶nych aspektach 偶ycia szkolnego. Forma wsparcia wypracowana w wielickiej Poradni jest uniwersalna i ceniona r贸wnie偶 w niemieckiej szkole.






Zobacz tak偶e:

2024-04-17 - ODPORNO艢膯 PSYCHICZNA DZIECKA 鈥 JAK J膭 ROZWIJA膯? szkolenie dla rodzic贸w
2024-04-08 - 鈥濫tapy rozwoju mowy dziecka oraz najcz臋stsze wady wymowy wyst臋puj膮ce u dzieci w wieku przedszkolnym鈥
2024-03-29 - 呕yczenia Wielkanocne
2024-03-18 - Zmiana godzin pracy Poradni w dniu 29 marca 2024 r.
2024-03-16 - ODPORNO艢膯 PSYCHICZNA DZIECKA 鈥 JAK J膭 ROZWIJA膯? szkolenie dla rodzic贸w
2024-03-13 - Zako艅czenie zaj臋膰 warsztatowych Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej
 
Powr贸t

                                    
INFORMACJA DOTYCZACA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH   |   POLITYKA PRYWATNOSCI